Quantcast
Channel: Kisbabanapló » Baba és a mese
Viewing all articles
Browse latest Browse all 2

A farkas sem hal meg a mese végén… (18. hónap)

Már 2012 szeptember közepénél járunk. Bálint már 78 hetes és a héten betölti a 18 hónapot is. Most, hogy már kis asztalnál eszünk, Bálint, ha már látja, hogy készítem az ebédet leül magától az asztalhoz. Ezen kívül a tisztaság mániája is egyre nagyobb lesz. Ha eszik a babakocsiban, módszeresen kisöpri a morzsákat, mielőtt kiszállna belőle.

Esténként most már próbálok neki mesélni. Igaz még csak fejből, amennyire emlékszem. A héten a piroskát, és a hamupipőkét mondom el neki. A meséknél igyekszem, nem szomorú, vagy brutális véget mesélni neki. Tehát a farkas sem hal meg a mese végén…

A héten eszünk:

• Disznósajt, paradicsom, hagyma – vacsi
  • Töltött csirke – ebéd
  • Tenger gyümölcsei – Bálint csak megkóstolta, de ízlett neki

Az egyik délelőtt a szomszédos játszótérre megyünk Krisztivel és Vivivel. Bálint már egyedül csúszdázik, Vivien pedig szeretné utánozni, de ő még kicsi hozzá. Bálint nagyon jól érzi magát. Együtt homokoznak, földön talált krétával rajzolnak.
Sajnos Vivienék elköltöznek, ezért még utoljára elmegyünk hozzájuk. Nagyon sajnálom, mert Bálint is nagyon szereti a kislányt. Végre volt egy kis barátja, most pedig ,messzire mennek . Ez úgy látszik már követ az életben, akikkel megismerkedem, azok elmennek.
Viviéknél játszanak. Bálint kunyerál egy almát, majd mandarint eszik.

A héten szeretnénk elmenni a Bethesdába, mert Bálint kukiját meg kell nézetni, de a doki, akihez mennénk nem rendel a héten.

Most már szinte hetente kell a ruhatárát átválogatni, olyan gyorsan növi ki a dolgokat.

A hét második felében Esztergomban vagyunk megint. Hazafelé egy ismerőshöz még beugrunk a Bethesdába, hogy egy kis gyümölcsöt meg olvasnivalót vigyünk neki.

Én otthon már nagyon szenvedek. Egy huzat miatt begyulladt a fogam. Szinte óránként szedem az erős fájdalomcsillapítókat, de semmi haszna. Azt hiszem orvos lesz a vége, mert úgy fel van dagadva az arcom, hogy rossz rám nézni.
Ezért anyu próbált minél többet Bálinttal elenni. Elmentek a nyuszikhoz, – ott Bálint már egyedül etette a nyuszikat – vásároltak. Bálint mindenhol integetett mindenkinek. Ha anyu leállt beszélgetni, akkor türelmesen várt. Ezt azt hiszem nem tőlem tanulta. Majd délután én elmentem Pestre a dokimhoz, mert a fogammal kellett valamit kezdeni. Bálint már nagyon várt otthon. Anyu mondta neki nemsokára jövök, de muszáj volt elmennem.

Este még volt egy szomorú esemény. A házunk mögött van egy kis közös kert rész a garázssor előtt. Ott vannak eltemetve az én kis állatkáim az elmúlt 30 évre visszamenőleg. Mivel nemrég ismét meghalt egy öreg nyuszikám Mogyoró, őt este még eltemettük.
Szerencsére a fogorvos használt, másnap már nem voltam olyan ramatyul. Ezért elmentünk közösen a Duna múzeumba.
Én gyerekként sokat jártam oda, és imádtam. Bálintot is nagyon érdekelték a kiállított dolgok, főleg, ami mozgott, vagy hangot adott. Utána fürdés előtt otthon még labdáztunk egy kicsit, Bálint már simán felmászik az ágyra a labda után.

Másnap anyuval sétáltak egyet még. Bálint már régóta észreveszi a repülőgépeket, de most egy ismerőssel is beszélgetett, aki a 3. emeleten állt az erkélyen. Bár igaz a maga módján, de megértették egymást.
Délután pedig biliárd volt a tv-ben. Bálint imádja nézni. Mindig mondja, ha leesik egy golyó, hogy puff. Majd fél órát képes türelmesen ülni és nézni a műsort.

hamupipőke

The post A farkas sem hal meg a mese végén… (18. hónap) appeared first on Kisbabanapló.